Siirry pääsisältöön

Classic Pizza Restaurant palkittiin kansainvälisessä kilpailussa – valtteina samppanja ja revontulet

Palkintogaalan järjestää vuosittain maailman ainoa kansainvälinen vähittäiskauppaan ja vapaa-aikaan keskittynyt RLI-media. Nyt jo 15. kertaa järjestettyä gaalaa onkin pidetty alan omina ”Oscar-juhlina”. Tänä vuonna tilaisuus järjestettiin koronan takia verkossa 3.9. Kilpailun tarkoituksena on palkita maailman innovatiivisimmat vähittäiskaupan ja matkailun yritykset.

Suomalainen Classic Pizza Restaurant kilpaili kategoriassa ”Innovatiivisin ruoka ja juoma -konsepti”. Yritys pääsi finaalinelikkoon ja sai lopulta kunniamaininnan.

Toinen suomalaisyritys Lindex nappasi niin ikään kunniamaininnan omassa kategoriassaan.

Classic Pizza Restaurantin laatu-ja kehitysjohtaja Merja Rahkola-Toivanen iloitsee palkinnosta ja sanoo sen olevan Classic Pizza Restaurantin 25-vuotisen historian ”kovin juttu”.

-Olen seurannut kilpailua järjestävän organisaation toimintaa jo useita vuosia ja nyt meillä riitti rohkeus osallistua, vaikka hakemuksessa olikin poikkeuksellisen iso työ.

Hakemuksen pääkuva oli otettu Levin Classic Pizzasta revontulien loisteessa. Kuvaa markkinoitiin otsikolla ”The Nordic Wonder of Gourmet Pizza”.

-Olemme rakentaneet Classic Pizza Restaurantista 25 vuodessa luotettavan, uskottavan ja laadultaan erinomaisen brändin. Olemme myös koko pitkän taipaleen ajan onnistuneet kasvattamaan yritystämme sitoutuneen henkilökunnan kanssa. Heti palkintojenjaon jälkeen sain mielenkiintoisen yhteydenoton kansainväliseltä toimijalta. Tämä voikin olla meidän uuden kansainvälistymisen alku.

-Työntekijöillemme tämä on myös mahtava juttu, koska he ovat tehneet uskomattoman hienoa työtä. Menestys luo uutta uskoa korona-aikana.

Classic Pizza -ravintolat ovat tunnettuja samppanjan ja pizzan yhdistämisestä. Maailman parhaaksi pientilasamppanjaksi kehuttua RL Legrasia poksahteleekin ravintoloissa päivittäin uskomattomat määrät.

Hangon hurja kesä: 1000

pizzaa päivässä

Classic Pizza Restaurantille tämä kesäkausi oli Hangossa järjestyksessään jo 25. Kovassa suosiossa oleva Hanko hyötyi kotimaan matkailusta.

-Meillä oli Hangossa hirveä vauhti päällä. Teimme ennätysmyynnin tänä kesänä 25 vuoteen. Henkilökunta jousti ja siirsi lomiaan ja neliötkin uhkasivat tulla jo vastaan. Kovimpina päivinä myimme yli 1000 pizzaa päivässä!

Hangon kesä oli ennätyksellinen myös samaan perheyritykseen kuuluvalle Hangon Makaronitehtaalle. Sen myynnit nousivat kesä-heinäkuussa noin 30 prosenttia viime vuoteen verrattuna.

-Oli upeata tavata uusia kotimaanmatkailijoita perinteisen asiakaskunnan lisäksi, Rahkola-Toivanen sanoo.

”Lapin tilanne näyttää pahalta”

Classic Pizza Restaurantilla on Lapissa kaksi ravintolaa: Levillä ja Rukalla. Lapin matkailutilannetta pidetään talven sesonkia ajatelleen erittäin riskialttiina.

-Tilanne on tosi pelottava ja paha. Kaikki riippuu nyt hallituksen päätöksistä. Jos helpotuksia matkailuun ei saada, niin Lapista tippuu puolet tämän alan toimijoista pois. Terveiseni hallitukselle onkin, että nyt pitää tehdä päätöksiä nopeasti, viimeistään muutaman viikon sisällä.

Rahkola-Toivanen sanoo, että Classic Pizza -ravintolat tulevat kyllä selviämään haasteellisista ajoista huolimatta.

-Brändimme ovat hyvässä kunnossa ja asiakkaamme ovat tyytyväisiä.

CPR Finland Oy:llä ja Hangon Makaronitehdas Oy:llä on yhteensä 22 täyden palvelun ravintolaa Suomessa: 17 Classic Pizza Restaurantia ja 5 Makaronitehdas-ravintolaa. Ensimmäinen Classic Pizza-ravintola perustettiin Hangossa vuonna 1996 ja Makaronitehdas vuonna 2010.

Yritys työllistää sesongista riippuen noin 230 työntekijää. 

Classic Pizza Restaurant ja Hangon Makaronitehdas voittivat  Kasvu Open 2016 Start again -sarjan (www.kasvuopen.fi). Ravintolaketju oli EY Entrepreneur Of The Year finalisti 2017.

Classic Pizza Restaurant on äänestetty Glorian ruoka & viini -lehdessä Suomen parhaaksi pizzaravintolaksi.

www.classicpizza.fi www.makaronitehdas.fi

Lue myös