d-md-none
Siirry pääsisältöön

Tämän insinöörivetoisen pienpanimon juomilla on kasvot ja tarina

Mikä yhdistää Diplomi-insinööriä, koodaria, sihteeriä ja arkkitehtia? Äkkiseltään ei luulisi, että tekniikan alan eturintamataistelijat, johdon assistentti ja betoninkesyttäjä kohtaisivat muualla kuin insinööritoimiston aamupalaverissa – mistä on kyse Ruosniemi Breweryn brändistä vastaava yrittäjä Juho-Matti Karpale?

”Meidän tuotteiden tarinat ovat sieltä, mistä panimon perustajatkin – eri alojen insinööri- ja konsulttitoimistoista. Ensimmäinen oluemme oli nimeltään Pikkupomo Amber Ale ja tällä hetkellä myydyin tuote on Insinööri IPA. Vuosi sitten teimme yrityksen brändiuudistusta ja joku sen sitten keksi, että haetaan oikeita ihmisiä pullon kylkeen mainoskasvoiksi. Olemme hakeneet Facebookin kautta sopivia ja mielenkiintoisia ammattinsa edustajia ja kampanjat ovat saaneet suurta huomiota”, Karpale jatkaa.”

Diplomi-insinöörin etikettihakuun tuli satoja suosituksia ja hakemuksia, joista valikoitu useiden suositusten kautta Jannis Mikkola, liiketoimintajohtajana suomalaisessa rakennusalan suunnittelu- ja konsultointitoimistossa työskentelevä diplomi-insinööri.

”Itselleni tai vähintäänkin muille on ollut aina selvää, että päädyn diplomi-insinööriksi.  Tästä oli varma jo ala-asteemme rehtori, kun virittelin kaikki koulun televisiot toimintakuntoon. Pientä takapakkia meinasi tulla kuudennella luokalla, jolloin Nokian tuleva toimitusjohtaja Jorma Ollila, koulun johtokunnan puheenjohtaja oli erottaa minut määräajaksi koulusta, mutta rehtori uskoi tulevaisuuteeni ja mitätöi tämän yrityksen. Olen aina halunnut nähdä kätteni jäljen työssäni ja se onkin toteutunut paremmin kuin hyvin.  Olen ylpeä, että pääsin antamaan kasvoni ammattikuntaani kuvaavalle oluelle, joka hyvin kuvaa myös minua.”

Kaikkiin avoinna oleviin tehtäviin ei kovasta yrityksestä huolimatta ole löydetty alansa edustajia. Panimon syvemmän päädyn tuotteista Vuorineuvos Imperial Stout on jäänyt vaille arvoistansa edustajaa. Hätäkeinona yrityksen toimitusjohtaja Antti Isomäki suostui piirteidensä ikuistamiseen pullonkylkeen, joskin hieman uurteita ja harmaita suortuvia on jouduttu lisäämään kuvaan. ”Enää puuttuu siis presidentin nimitys ja viisikymmentä tuhatta euroa arvonimen saamiseksi. Pidämme kyllä paikkaa vapaana vuorineuvokselle, joka suostuu ikuistamaan piirteensä mainion oluen kylkeen” Isomäki valaisee. 

Lähde: https://www.epressi.com/tiedotteet/mainonta/taman-insinoorivetoisen-pienpanimon-juomilla-on-kasvot-ja-tarina.html

Lue myös